PRP Tedavisi

PRP Tedavisi Nedir?

PRP Tedavisi Nedir? Nasıl Uygulanır? PRP, ingilizce “Platelet Rich Plasma” ifadesinin baş harflerinden türetilmiş olup, trombositten zengin plazma demektir. Trombositler, vücutta kanama olduğu zaman kanın pıhtılaşmasını ve hasarlı dokuların onarımını sağlayan, büyüme faktörleri içeren kan hücreleridir.

PRP Tedavisi Nedir? PRP tedavisi için öncelikle hastadan birkaç tüp kan alınır, laboratuar ortamında santrifüj edilip trombositten zengin kısmı ayrıştırılır. Elde edilen PRP serumu ince iğneler yardımı ile cilt altına enjeksiyon şeklinde uygulanır. Ayrıca PRP serumu, fraksiyonel lazer, altın iğneli radyofrekans ve dermapen sonrasında cilde sürülerek de uygulanabilir.

• PRP Tedavisi Uygulama Alanları Nelerdir?

PRP tedavisi; saç dökülmesi, kırışıklık, cilt gençleştirme, akne ve yara izleri, çatlaklarda kullanılmaktadır. Ayrıca diğer branş doktorları tarafından çeşitli hastalıkların tedavisinde de kullanılmaktadır.

• PRP Tedavisi Öncesinde Hangi Tetkikler Yapılır?

PRP tedavisi öncesinde herhangi bir tetkik yapılmasına gerek yoktur. Ancak detaylı bir klinik öykü alınmalıdır. Hastanın herhangi bir hastalığının, ilaç kullanımının ya da gebelik/emzirme gibi özel durumunun olup olmadığı sorgulanmalıdır.

• PRP Tedavisi Öncesi Hastanın Yapması Gerekenler Nelerdir?

PRP tedavi öncesinde alkollü içecekler alınmamalıdır. En az 3 gün öncesinden kanama ve morluğa yol açabilecek; kan sulandırıcı ilaçlar, aspirin, non-steroidal antiinflamatuar ilaçlar, yeşil çay ve ginko biloba kullanımı kesilmelidir.

• PRP Tedavisi Sonrası Olası Yan Etki ve Komplikasyonlar Nelerdir?

PRP tedavisinde kişinin kendi kan ürünü kullanıldığı için herhangi bir alerjik reaksiyon görülmez. Ancak işlem bir enjeksiyon işlemi olduğu için, enjeksiyon giriş noktalarında kızarıklık, morluk, ağrı, yanma, ödem ve enfeksiyon görülebilir.

• PRP Tedavisi Sonrası Hastanın Yapması Gerekenler Nelerdir?

PRP tedavisi sonrasında uygulama alanlarına temas edilmemesi, bir gün boyunca banyo yapılmaması ve uygulama günü güneşten korunulması önerilir.

• PRP Tedavisi Sonrası İyileşme Süreci nasıl Olur?

PRP tedavisi uygulandığı andan itibaren etki göstermeye başlar. Tekrarlayan seanslar ile etkisi artarak devam eder. Maksimum etkinlik 2-4. aylarda elde edilir ve etkisi 1 yıl kadar sürebilmektedir.

• PRP Tedavisi Kaç Seans ve Ne Sıklıkta Yapılmalıdır?

PRP tedavisi, kişiye göre değişkenlik göstermekle birlikte ortalama 2-4 hafta aralıklar ile en az 3-6 seans kadar uygulanmalıdır.

• PRP Tedavisi Sırasında Ağrı Olur mu?

PRP tedavisi öncesinde cilde topikal anestezik kremler sürülerek cilt uyuşturulur ve işlem sırasında minimal düzeyde acı olabilmektedir.

• PRP Tedavisi Ne Kadar Sürer?

PRP serumu ön hazırlık aşaması yaklaşık olarak 10-15 dakika, serumun uygulanması ise 15-20 dakika sürmektedir.

Bu kategoriden diğerleri: « Plasma Pen Uygulaması